Module 5: Communicatievaardigheden


  • Inleiding
  • Programma
  • Data
  • Advies
  • Inschrijven

Als klantmanager Werk en Inkomen voer je veel gesprekken met de burger. Omdat elk mens anders is behoeft iedereen een andere benadering. Hoe zorg je ervoor dat je iemand motiveert om aan het werk te gaan? Hoe zet je iemand in zijn eigen kracht? En hoe ga je om met mogelijke agressie en weerstand?  En hoezo reageert iemand zoals hij reageert? In deze training leer je gesprekstechnieken die je kunnen ondersteunen in dergelijke gesprekken.   

Wat leer je?
Na afloop van deze module ben je in staat om middels gesprekstechnieken mensen in hun eigen kracht te zetten en hen te motiveren naar werk. Daarnaast weet je hoe je om moet gaan met weerstand in bijvoorbeeld confrontatiegesprekken. Je leert diverse gesprekstechnieken die je handvatten geven tijdens het gesprek.

Wie ben je? 
Deze module is bedoeld voor iedereen die werkzaam is in de uitvoering van de Participatiewet en wie met regelmaat gesprekken voert in het kader van re-integratie, fraude of algemene onderzoeken. 




SCIOPENG is geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroeps Onderwijs (CRKBO). Op basis van deze registratie zijn wij een erkende instelling en zijn onze cursussen vrijgesteld van BTW.






                       © Copyright sciopeng.nl | Realisatie door Initium & Vionq